Nachádzate sa: Úvod > Choroby > Prsníkov > 5 spôsobov ako znížiť riziko vzniku rakoviny prsníka

5 spôsobov ako znížiť riziko vzniku rakoviny prsníka

Rakovina prsníka patrí u žien medzi najčastejšie onkologické ochorenia. Veľkú úlohu v tomto prípade zohráva genetika. No napriek tomu si môžete aspoň trošku pomôcť aj tým, že nebudete vzniku ochorenia napomáhať vašimi zlozvykmi. I týchto päť krokov vám zníži riziko jeho objavenia.

1. Zostaňte aktívne

Udržiavať telo v dobrej kondícii napomáha aj lepšiemu zdravotnému stavu. Vďaka tomu tak ľahko nepriberiete a obmedzíte tak ďalšie z rizík vzniku tohto ochorenia. Dokonca podľa výskumov by ste pre zlepšenie účinkov cvičenia mali praktizovať aj nejaký kolektívny šport. Zlepší vám to náladu, budete v kolektíve a nadviažete nové vzťahy, čo napomáha vašej psychike. Pre zníženie rizika vzniku rakoviny prsníka by ste mali cvičiť 4 až 7 hodín týždenne.

2. Prestaňte fajčiť

Jeden z najhorších faktorov. A to nie len pri tomto druhu rakoviny. Riziko zvyšujete ešte viac v prípade, že ste fajčili viac ako 20 cigariet denne počas mladosti. Snažte sa preto čo najskôr tohto zlozvyku zbaviť a vyhnite sa i častému pobytu v zafajčenom priestore, pretože pasívne fajčenie predstavuje rovnaké ohrozenie.

3. Zredukujte príjem červeného mäsa

To môže podľa aktuálnych prieskumov pri pravidelnej a najmä častej konzumácii zvýšiť možnosť tohto ochorenia až o 30 percent. Odborníci teda odporúčajú vyhnúť sa jeho častému jedeniu a keď ste už mali v rodine toto ochorenie, radšej ho úplne vynechať. Namiesto neho si nájdite iné zdroje proteínov, pretože tie sú pre vaše telo podstatné. Keďže v červenom mäsa ich je najviac, musíte preto ostatných potravín s proteínmi skonzumovať ešte viac. Takže do pravidelnej stravy zahrňte napríklad kuracie mäso, oriešky a šošovicu.

4. Pozor na diéty

Tie vás totiž môžu obrať o niektoré dôležité vitamíny. Je preto mimoriadne dôležité chudnúť pod dohľadom odborníka, vzdať sa len nezdravých potravín a tie ostatné nevynechávať. Vyhýbajte sa najmä jednostranne zameraným diétam, ako napríklad s kapustovou polievkou alebo zameranou len na konzumáciu ovocia. Vaše telo potrebuje vyváženú stravu a snažte sa mu dodať najmä dostatok vitamínu D a lykopénu, ktoré sú prírodnými pomocníkmi proti tomuto druhu rakoviny.

5. Minimum alkoholu

Ďalším nepriateľom a častým zlozvykom je vysoká konzumácia alkoholu. Pozor by naň mali dávať najmä mladé ženy. Ak mala totiž priamo vaša matka diagnostikované toto ochorenie, vyhnite sa radšej týmto radovánkam a buďte rozumné.

Pite naozaj iba príležitostne a v rozumnej miere. Namiesto tvrdého alkoholu sa snažte uprednostniť radšej červené víno, ktoré je pre vaše zdravie prospešnejšie. Myslite aj na budúcnosť, pretože keď sa takýchto zlozvykov nazbiera viac, riziko sa neúmerne zvyšuje a potom už bude neskoro spytovať si svedomie.

Zdroj:http://diva.aktuality.sk