Nachádzate sa: Úvod > Cviky > Bechterevova choroba > Cvičenie

Cvičenie

Kedy a ako cvičiť

Cvičenie je základom pre liečbu Bechterevovej choroby. Bráni stuhnutosti chrbtice a vo výsledku pôsobí aj úľavu od bolestí. Cvičte každý deň, najlepšie pol hodiny ráno a napoludnie. Účelom je pretiahnutie chrbtice a veľkých kĺbov a podpora žiaduceho rozsahu pohybu.
Ukážme si niekoľko základných cvikov.

Cvik zvaný mačací chrbát iste každý pozná. V pozícii na všetkých štyroch (opretí o dlane a kolená) striedavo prehýbajte a zagulacujte chrbát.
Ľahnite si na chrbát, ruky pozdĺž tela. Zhlboka sa nadýchnite (hrudník-brucho), zdvihnite panvu a oprite sa o chodidlá nôh a potom s výdychom (brucho-hrudník) panva opäť položte na podložku.
Ľahnite si na chrbát, pokrčte kolená a zopnite predpažené ruky. Striedavo vytáčajte kolená a paže na protiľahlú stranu tela, chrbát sa pritom snažte nevzdialiť od podložky. Cvik precvičuje rovnováhu a uvádza do pohybu veľa drobných svalov, ktoré nesmie zostať v nečinnosti.
V pozícii na všetkých štyroch (opretí o dlane a kolená) zdvíhajte striedavo ľavú nohu spolu s pravou pažou a pravú nohu s ľavou pažou.
V ľahu na chrbte priťahujte napnuté paže k pokrčeným kolenám (akoby nedokonalé sedy-ľahy).
Posaďte sa vzpriamene na pevnú a stabilnú stoličku a striedavo sa ukláňajte do oboch strán.
Opäť v sede na stoličke pomaly vytáčajte trup striedavo do oboch strán.
Oprite sa jedným kolenom o stoličku, vystrite paže za chrbtom a mierne podrepnite v kolene druhej nohy.

Zdroj: www.reumaticke-nemoci.cz