Nachádzate sa: Úvod > Dispečing > Donášková služba > Donáškové služby šetria čas, ale i peniaze

Donáškové služby šetria čas, ale i peniaze

Nechce sa vám vybehnúť na večeru do reštaurácie alebo naháňať sa v hypermarketoch za nákupmi potravín či drogériového tovaru?  Donáškové služby  to vyriešia za vás. Samozrejme, nie úplne zadarmo. Medzi najobľúbenejšie donáškové služby patria pizzerie, objednávky obedového menu či nákup potravín do domácností. Oplatí sa využívať najmä rôzne akcie, napríklad v určitom týždni máte istý druh pizze lacnejší, keď si objednáte tri jedlá, ďalšie máte za pár centov, dovozné vám nemusia rátať v určitých hodinách dňa a podobne. Aj preto sa z hľadiska  financií oplatí zaujímať sa o to, či vám poskytnú hoci množstvovú či, rodinnú zľavu alebo majú pre vás pripravené iné prekvapenie, na ktorom môžete čo-to ušetriť.

Nedajte sa dobehnúť pri donáške služieb

– Najideálnejšie je skúsiť viacero donáškových služieb a vybrať si tú, ktorá vám najlepšie vyhovuje.
– Všímajte si aj všeobecné obchodné podmienky, napríklad termín doručenia, platobné podmienky a reklamačné podmienky.
– Dôležité je zadať presnú adresu a telefónne číslo, na ktoré sa vám môžu dovolať v prípade potreby.
– Najčastejšou chybou je to, ak v dohodnutom čase nie ste zastihnuteľný.
– Reklamácie časového sklzu donášky rieši zvyčajne dispečing donáškovej služby.
– Dispečer vás informuje, že čas objednávky sa predĺži, a vy sa rozhodnete, či na jedlo počkáte, alebo objednávku zrušíte.
– Ak ide o zle pripravené jedlo alebo o zámenu jedla, tieto problémy rieši zvyčajne dispečing s reštauráciou.
– V prípade pochybenia reštaurácie vám donesú správne jedlo, spravidla už na účet reštaurácie.
– Dnes je na výber obrovské množstvo e-shopov, ktoré vám donesú tovar až domov, ale donáškových služieb s potravinami je menej.
– Ešte pred nákupom si určite priority. Ak potrebujete produkt okamžite, prvoradé je to, či majú tovar na sklade a ako rýchlo vám ho vedia doručiť.
– Ak termín doručenia nie je pre vás podstatný, pozrite sa na históriu e-shopu alebo referencie na webe a tiež na cenu tovarov.
– Nespokojnosť s časom a kvalitou donášky potravín môžete riešiť veľmi jednoducho, a to tak, že tovar nepreberiete.
– V období sviatkov netreba zabúdať na zvýšený dopyt po našej službe a nenechávať objednávku na poslednú chvíľu.

Pizza až do domu
Takmer v každom meste existujú reštaurácie, kde prijímajú telefonické objednávky na donášku pizze a cestovín. Hlavnou výhodou je úspora času a pohodlie, pri ktorom ani nemusíte vyjsť z domu. Jednoducho, kliknete na  internetovú stránku a do elektronického nákupného košíka si vložíte tovar, o ktorý máte záujem, alebo si na donáškovú službu zavoláte telefonicky. Najlepším radcom pri výbere vhodnej donáškovej služby je podľa Alfonza Haviara z webového portálu dodomu.sk vlastná skúsenosť. Platí to hlavne pre chuť a kvalitu pizze, ale aj príjemnosť "donášača“. "Vo väčšom meste, ako napríklad Bratislava alebo Košice, má určite vplyv na rýchlosť donášky aj vzdialenosť od prevádzky. Vo výhode sú tí, ktorí sa nachádzajú v domovskom rajóne pizzerie. Pri niektorých pizzeriách, ktoré sú obľúbené a vyťažené, môžu byť vo výhode tí, ktorí neobjednávajú v čase najväčšieho zhonu, teda cez obed, ale pred ním alebo po ňom,“ radí Haviar. Ušetriť sa podľa neho dá na zľavách, akciách, vernostných systémoch či odpustení dovozného pri určitom objeme tovaru.

Kvalita verzus cena
Donáškovú službu si môžete vychutnať aj cez pizzerie Pizza Mizza. "Spektrum zákazníkov je pestré - od domácností, ktoré si radi vychutnajú jedlá v teple domova, až po zaneprázdnených manažérov a pracovníkov, ktorí nemôžu počas dňa opustiť pracovisko. Pre nočných ,hladošov‘ zabezpečujeme rozvoz až do druhej hodiny v noci,“ hovorí Jozef Šétaffy zo spoločnosti GastroNet. Ušetriť môžete napríklad pri oslave narodenín, keď vám ponúknu 20-percentnú zľavu, alebo ak si objednáte dvakrát sladkú pizzu, dostanete litrový nápoj zdarma. "Dopyt po donáškových službách má v priemere, odhliadnuc od sezónnych výkyvov, stúpajúcu tendenciu. Vnímame to ako určitý vývoj stravovacích návykov ľudí (najmä v Bratislave), časovú zaneprázdnenosť a niekedy aj pohodlnosť zájsť si niečo kúpiť ,pod zub‘. Predpokladáme, že táto tendencia sa postupne presadí aj v ďalších slovenských mestách,“ konštatuje Šétaffy.

Drahá je najmä exotika
Ak máte chuť na niečo exotické a nechce sa vám objednávať stále rovnaké jedlo z jednej reštaurácie, skúste napríklad donáškovú službu Karkulka, kde máte možnosť výberu z 23 reštaurácií. Ako hovorí Jozef Feldbauer, konateľ spoločnosti Tim Hortons Slovakia a zároveň prevádzkovateľ služby karkulka.sk, v poslednom čase ľudia viac šetria na výdavkoch, čo do istej miery ovplyvnila aj finančná kríza. Cenu jedla účtujú ako v reštaurácii a navyše klient platí iba dovoz, ktorý je pre Bratislavu jednotný, a to tri eurá. "V tejto cene si môžete objednať jedlo aj z dvoch reštaurácií. ,Opakovaný‘ klient má možnosť registrácie a každý piaty dovoz mu neúčtujú. Objednávku z Karkulky by ste mali mať do stole do 45 až 60 minút. Jedlo neblúdi v aute spolu s inými objednávkami, ale platí tam systém - jedna objednávka, jedno doručenie. "Disponujeme ponukou drahých, ale aj ,lacných‘ reštaurácií. Drahé jedlá, akými sú suši, ,čína‘ alebo ,india‘, sú väčšinou z tzv. exotických prevádzok. Lacnejšie ponuky máme z prevádzok slovenských reštaurácií, kde pre rodinu vychádza jedlo spolu s dovozom cca 15 eur. Extra ponuka je služba spojená s prikúpením nápoja, prípadne ponukou kvalitného vína. Taktiež ponúkame zákusky, ale aj náročnejší catering na rôzne rodinné alebo firemné oslavy,“ tvrdí Feldbauer. Oplatí sa využívať i rôzne akcie, napríklad Happy Hours, keď platíte za jednu pizzu plnú cenu a ďalšiu máte za polovičnú.

Za tovar platíte aj kartou
Najpredávanejším tovarom podľa Jána Ondirku z Bratislavskej donáškovej služby počas letných mesiacoch sú minerálne vody a v zimných rastie hlavne predaj čajov. "Objednať je možné skoro všetko. Od bežných potravín až po luxusný tovar, akým sú aj 1 000-eurové koňaky. Klientela je rôznorodá, od podnikateľov, športovcov či umelcov až po ľudí na dôchodku. Väčšinou takto šetria čas, prípadne nemajú nikoho, kto by im ten tovar nakúpil a doniesol. Nie je výnimkou, keď zaneprázdnení zákazníci nakupujú napríklad pre rodičov.“ Ušetriť podľa Ondirku môžete najmä pri bonusovom tovare pri objednávkach nad určitú sumu, alebo ak si tovar objednávate prvýkrát. "Naši klienti nebývajú odkázaní na zľavy a vedia, že v hypermarkete nakúpia síce lacnejšie, ale nemajú to pohodlie domova a hlavne stratia veľa času najmä čakaním pri pokladnici.“ Využiť možno zľavy, napríklad 5 alebo 7,5 percenta pri nákupe nad určitú hodnotu. Pri nákupe nad 50 eur je dovozné zdarma. Taktiež pri veľkom rodinnom nákupe je nezanedbateľná desaťpercentná zľava. Štandardom je dodať tovar do 24 hodín po objednaní, respektíve nasledujúci pracovný deň.

Z pohodlia domova či kancelárie si podľa Petra Valka z internetového supermarketu Delimarket.sk môžete objednávať 24 hodín čokoľvek zo všetkých druhov potravín, nápojov a drogériového tovaru. Za tovar zaplatíte prostredníctvom karty, pričom transakcia prebieha na zabezpečených stránkach banky. Nákup vám kuriér doručí kamkoľvek v rámci Bratislavy a blízkeho okolia, v deň a hodinu, ktoré si sami stanovíte. "Zákazník si môže objednať všetko, na čo je zvyknutý v rôznych supermarketov. Od ovocia a zeleniny, cez čaje, minerálky, mäso až po drogériový tovar rôzneho druhu.“ Slováci sú konzervatívnejší ako napríklad Angličania, kde predaj potravín cez internet beží už od roku 2002 a v súčasnosti ho ponúkajú všetky najväčšie siete v Anglicku. Avšak pribúdajúci počet registrácií podľa Valka hovorí o tom, že tento trend budú nasledovať potravinové reťazce aj na Slovensku.

Zdroj: www.hnporadna.hnonline.sk