Nachádzate sa: Úvod > Móda > Pre chorých i zdravých > Moderný gentleman dbá o svoj zovňajšok, ale neženie sa do extrémov

Moderný gentleman dbá o svoj zovňajšok, ale neženie sa do extrémov

Tvrdenie, že správny chlap by mal smrdieť a udržovať si zanedbaný vzhľad snáď už nikto neberie vážne. Kultúra a etiketa sa prejavuje nielen všeobecným rozhľadom a správnym správaním sa voči okoliu, ale tiež vzhľadom. Špinavé nechty, nevábny vzhľad, zlá pleť a mastné vlasy k modernému gentlemanovi skutočne nepatria. Tiež sa hovorí, že kniha sa nemá súdiť podľa obalu. Pravdou zostáva, že zlatá stredná cesta medzi totálne zanedbaným chlapom a tým, ktorý trávi pred zrkadlom a štúdiom módnych magazínov väčšinu voľného času, je tou najlepšou.

Čo ostatne dokazujú aj súčasné trendy: do stredu záujmu sa vracia muž upravený a elegantný, ktorý dbá na svoj zovňajšok a zdravie. Nie je preto divu, že sa kozmetické firmy stále častejšie zameriavajú práve na pánsku populáciu. Pochopili totiž, že páni vyžadujú komfort a rýchle výsledky, aj čo sa týka starostlivosti o pleť a vlasy. Okrem toho mužská pokožka má predsa len odlišné nároky a správa sa inak než pleť ženská, preto potrebuje starostlivosť šitú na mieru svojím potrebám. Potajomky kradnúť krém proti vraskám svojím partnerkám sa už nenosí, na trhu nájdete veľké množstvo kozmetiky pre mužov.

Ideál mužskej krásy sa mení a trend sa vracia späť k mužnosti, ale k upravenej, elegantnej a sofistikovanej. Správna starostlivosť o pleť nezaberie viac než niekoľko minút denne. Všetko začína čistou kožou, preto pravidelne umývať tvár ( dvakrát denne), následné dočistenie a stiahnutie rozšírených pórov a samozrejme hydratácia jemnou vrstvou krému by mala byť automatickou súčasťou každého dňa. Ani jeden z úkonov sa nevyplatí ignorovať, ak si chcete udržať svieži a mladistvý vzhľad po dlhú dobu.

Obzvlášť pravidelné používanie krému na tvár sa pri súčasnom stave životného prostredia rozhodne vyplatí. Hydratační prípravok nielen udržuje nutnú hladinu vlhkosti v koži, ale tiež chráni pred mikročasticami prachu a chemikálií, ktorých je v ovzduší plno. Rovnako ako u žien tak aj mužov sa dá vek a starostlivosť o seba ľahko rozpoznať podľa očí. Čo sú platné hodiny v posilňovni, keď máte pod očami tmavé kruhy a okolo hlboké vrásky. Očné krémy a gély určené špeciálne pre pánov si s týmito nedokonalosťami pri pravidelnej a dôslednej starostlivosti poradí.

Mnoho pánskej kozmetiky stavia na kofeíne. Prečo? Rovnako ako v prípade nápojov, tak aj pri starostlivosti o pleť poskytuje kofeín veľa rýchlej energie a stimuluje k vyšším výkonom, preto je tak obľúbený práve v kozmetike pre mužov. Mužská pokožka často trpí zadržovaním vody, čo má za následok najrôznejšie opuchy v oblasti očí. Kofeín pomáha nadbytočnú vodu odvádzať a nabáda kožu k lepším výkonom na poli seberegenerácie.

Rovnako ako kofeín, tak aj výťažky z mäty sa radia medzi najvyhľadávanejšie ingrediencie. Mäta nachádza široké uplatnenie hlavne vo vlasovej kozmetike. Páni často trpia na lupiny a nadmerne mastnúce sa vlasy a s tím si tato bylinka poradí na výbornú. Okrem toho príjemne vonia a jej aróma povzbudzuje myseľ.

Keď už hovoríme o vlasoch, viete ako si ich treba umývať? Na teplú vodu zabudnite, ta vie pokožku hlavy poriadne rozdráždiť. Ideálna je vlažná, skôr chladnejšia sprcha. Tiež šampón nestačí len naniesť a okamžite spláchnuť. Minútová masáž hlavy pomôže načerpať novú energiu a využiť poriadne účinky šampónu. Masáž prináša ešte jeden bonus, stimuluje rast vlasov.

Zaujímavým trendom posledného roku je využívanie jemných vonných ingrediencií v panských parfumoch. Medzi novinkami na trhu nájdete veľa takých, ktoré obsahujú fialkové kvety, kosatec, viac vanilky či sviežej bazalky. Aktuálne vône vychádzajú z predpokladu, že silné aróma založené na tradičných zložkách ako je tabak, korenie a veľmi aromatické drevo, sa pre elegantného muža s decentným správaním toľko nehodia ako jemnejšia, intímnejšia zmes kvetov, jemného korenia a vzácnych drevín. Aj cez spomínané kvety a sladkú vanilku zostávajú vône mužné, sú však intímnejšie ako parfumy predošlých generácii.

Zdroj:www.spolocenskaetiketa.sk