Nachádzate sa: Úvod > Top služby pre ZŤP > Výživa a zdravie > Diéty roku 2015: Ktoré môžu zabrať?

Diéty roku 2015: Ktoré môžu zabrať?

Diéty asi nikdy neprestanú byť súčasťou života mnohých ľudí. A tak stále vznikajú nové a nové, prípadne sa do módy vracajú aj staršie diéty. Viete, aké stravovacie trendy budú IN v roku 2015? Zisťovali sme za vás.

1. New Nordic Diet (Nová severská diéta)
Táto diéta nie je úplnou novinkou, no predpokladá sa, že v roku 2015 bude získavať čoraz väčšiu popularitu. Na rozdiel od rôznych iných typov diét je tá severská aj podľa odborníkov vyvážená, nakoľko človek nevylučuje niektoré skupiny potravín. Zameriava sa na konzumáciu celozrnných kvalitných potravín, viac čerstvého ovocia a zeleniny každý deň, morských plodov, orieškov, semiačok a menších porcií chudého mäsa z voľne žijúcich zvierat a pokiaľ možno, prednosť má vždy bio. Strava je vďaka pestrosti bohatá na všetky potrebné živiny. Okrem celkového zlepšenia zdravia je vďaka tejto diéty možné výrazne ovplyvniť aj svoju hmotnosť.

2. Stredomorská diéta (Mediterranean Diet)
Opäť diéta, ktorá neuprednostňuje len niektorú skupinu potravín, ale je pestrá a vyvážená a lekári voči nej nemajú námietky, skôr naopak. Stredomorská diéta je o konzumácii čerstvých potravín, ovocia a zeleniny, malého množstva tmavého mäsa a tiež o využívaní zdravého olivového oleja pri varení aj v studenej kuchyni. Výhodou je, že nie je až tak náročná na dodržiavanie a okrem zlepšenia zdravotného stavu sa stredomorská diéta zaslúži aj o štíhlejšiu líniu.

3. Flexitariánstvo
Snažíte sa vo svojej strave obmedzovať mäso, no z času na čas si ho jednoducho potrebujete dopriať? Na vegetariánov teda nemáte, ale môžete sa stať takzvaným flexitariánom, čo je človek príležitostne konzumujúci aj mäso. Inak sa ale títo ľudia zameriavajú na zdravú a vyváženú stravu s dostatkom čerstvého ovocia a zeleniny. Je vedecky podložené, že flexitariánstvo prospieva zdraviu človek, znižuje riziko mnohých civilizačných chorôb a pomáha získať i udržať štíhlu líniu.

4. Clean Eating (Čisté stravovanie)
Diéta Clean Eating si tiež zasluhuje čoraz väčšiu pozornosť. V podstate ani nejde tak o diétu, ako o celkový spôsob stravovania. Čisté stravovanie možno definovať ako snahu očistiť stravu o spracované a rôznymi prídavnými látkami ochutené potraviny. Tento spôsob stravovania je vlastne blízky mnohým ľuďom snažiacim sa o zdravý život, no doteraz nebol braný ako nejaká diéta. Čoraz viac ľudí sa ale o Clean Eating začína zaujímať a vyzerá to tak, že z čistého stravovania bude veľký „diétny" trend. Výhodou je, že táto diéta nezakazuje jesť niektorú skupinu potravín, ani vám nediktuje presný počet kalórií, ktoré môžete denne zjesť. Preto sa teší obľube aj u lekárov a odborníkov na zdravú výživu.

Zdroj:http://wanda.atlas.sk